Het is belangrijk dat we jou en je dierbare goed leren kennen. Als iemand dementie heeft, kan diegene niet altijd meer zijn gevoelens benoemen. Daardoor is het soms lastig om in een gesprek te ontdekken wat er speelt of om eigen voorkeuren en afkeuren te herkennen. Met onze geriatrische vakkennis en de observaties tijdens een gezellig onderonsje ontdekken we wat jullie wensen en behoeften zijn. Deze zetten we altijd centraal in het plan voor de dementiezorg, zodat we kunnen reageren op de veranderingen die komen. Door dementie krijgt intuïtie namelijk een steeds grotere rol in het brein.
Regelmatig controleert de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd de kwaliteit van zorginstellingen, zo ook bij Convivio. Om er zeker van te zijn dat onze kwaliteit zo goed mogelijk is en de inspectie hier inzicht in krijgt, publiceert Convivio jaarlijks een kwaliteitsverslag. Daarin komen de kwaliteitsindicatoren aan bod zoals opgegeven door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Voor Huis Convivio is er ook een kwaliteitsplan opgesteld voor de periode 2022-2024. Hierin staan onze visie en plannen op het gebied van welzijn, wonen, technologie en duurzaamheid in de zorg. Bekijk hier het Kwaliteitsplan Huis Convivio 2022-2024.
Huis Convivio is lid van Kwaliteit@, een krachtige kwaliteitsmethodiek die de kwaliteit binnen woonzorghuizen op een praktische manier zichtbaar en aantoonbaar maakt. De leden van Kwaliteit@ gaan in eerste plaats uit van het welzijn van de bewoner. Binnen Kwaliteit@ hebben we het dan ook over Welzijn en Zorg in plaats van Zorg en Welzijn. Als de bewoner goed in zijn vel zit, staat de ‘zorg’ als vanzelf minder op de voorgrond. Wanneer de bewoner overdag actief is, zal hij ’s nachts goed slapen.
Alle disciplines dragen bij
Alle disciplines binnen de woonzorghuizen dragen bij aan het welzijn van de bewoners, van de medewerkers van de huishouding tot de koks in de keuken. Pas wanneer alle disciplines het welzijn van de bewoners hoog in het vaandel hebben, uit zich dat in kwaliteit in het dagelijkse leven van de bewoners. De aanpak bestaat uit een visie, 10 klantbeloften en 5 bouwstenen.
Inmiddels sluiten steeds meer zorghuizen zich aan bij aan bij Kwaliteit@. Lees meer over Kwaliteit@ op www.welzijnindezorg.nl.
Convivio is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Deze commissie neemt eventuele klachten over Convivio in behandeling wanneer deze schriftelijk zijn ingediend. Mocht het gebeuren dat je een klacht of vraag hebt, laat dit dan altijd eerst aan ons weten. Zo kunnen we samen zoeken naar een oplossing. Een alternatief is de klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg of bij de externe Geschillencommissie Zorg Algemeen.